lawak2 jenaka la.!kl0 k0wng ngan b0san dgr la niy.!

Di sebuah food court, J bersama 2 rakan nya, Y dan A sedang makan sizzling yee mee. Sedang Y dan A berbual, J bertanya…

J: Eh mee korang takde sayur ke? Takkan mee aku ye yg ade sayur?

A: Dah abes makan dah. Aku mmg makan dgn batang2 sayur sekali.

Y: A ah aku pun. Aku dari kecik kene pakse makan sayur ngan batang2 sekali.

J: Oh aku tak makan batang sayur.Sayur yg aku makan batangnye hanyelah kacang panjang.

Y dan A terhenti makan.Mmg la kacang panjang takde daun nak dimakan.

A: Ok aku sentap

Perbualan A dan boifrennyer di telefon di pagi hari

A: Ko gi memane tak sabtu ni?Bole la aku turun subang jumpe kau

Z: Alaa sabtu ni tak tentu lagi la.Aku mungkin keje.

A: Oo ye ke.Ari2 lain takley?Weekdays ni ker?

Z: Alaa aku takde duit.Sbb tu aku nak gi keje weekend ni.

A: Ooo ek.Kalo camtu ok la.Ko gi keje pastu dah ade duit baru jumpe aku.Wahahahha.Sentap tak ngan ayat aku?

Z: Wahahaha.Sentap.Bodoh la kau

A: Wahahha


Perbualan di rumah J

D:Oo korang ni main tipu.Patut la korang masak sedap.Korang pakai kuali hitam.Mak aku ckp kalo masak pakai kuali hitam mmg sedap.

J: Eh kenape?Ade kuali kaler hijau ker?

A: Ok aku sentap

Perbualan A dan boifrennyer di waktu malam

A: Helo

Z: Helo balai polis subang jaya.Boleh saye bantu?

A: Yer encik.Saye kehilangan anak lelaki saye ni.

Z: Oo ye ke?Ape ciri2 die?

A:Name die Mohd Zul Ikram.Die takde la tinggi sgt.Pendek jer.Muke pun takde la hensem sgt.Die ade misai lebat melentik mcm Datuk K.Wahahahah

Z:Wahahaha.Siot la kau.Datuk K la?

A:Wahahaha

Z:k0 x dpt mcj aku kw.?

A:aaa...dpt2...mhl gillerrrr....bla bla bla....nk beli bekas lg...bla bla bla...byk duit tu lg nk pakai....bla bla bla...maknan dye lg,ubat2.

Z:ala k0 beli je yg kecik...bla bla...ade jual ...bla bla bla...MANAN dye tu..

A:haa..?MANAN..?spe lak tu..?

Z:wahaha...mana la...mana mne plak niy..?

A:ntah t'tibe aku t'igt kt member aku si mana....si0t la k0.!

Z:wawawa..mana..0k fani.

A: Ok la weh.Lame dah sembang ngan kau ni.Eh kau ni kat rumah takde mak bapak ker sunyi jer?

Z:Oooo smp hati kau.Takde mak bapak la?Mama ngan papa takde kat umah la.

A: Eh silap.Mama ngan papa kau takde kat umah ker.Weheheh..silap cakap.

Z: Siot jer.

No comments: