Bible ?



h
 
tatatatadaaaaaa ! hehe ^^ . erghhh ! 
aku rase teruja sangat sangat !! dapat balek rumah kannn .. ! hehe . 

selama 3 minggu aku terperangkap di dalam asrama yang penuh dengan onak duri . haha . 
nak nangis aku ! ( tipu je ) . seriously bosan . 
cehh . macam tahun ni je bru dok asrama .. 
 

hmmm . aku nak cite pasal zaman ' form 5 ' .

ouhh . betul betul laa busy . kejap sana sini .. handle sana . 
salah anak buah , junior kita kene hadap . silap silap kene lempang . 

grrr -,- . ! sabar sabar jeee tahuu ! ikutkan hati ku yang suci ini 
dah lame makan kakoi aku yang lawa lagi comel ni tahu tahu ! .
kejap kene gi sana . hantar bende sana . korng tk hantar aku kene leter . 
adoyaiii ! 

okay okay ! semalam kan aku gy masjid hishamudin at BBST . 

cause dia ade satu program jelejah akidah untuk daerah sepang . 
fuhhhh ! gilee best . pencermah dia plak memang ilmu tinggi menggunung . 
tk pernah aku lelap mata even sekejapp . 

dia ade ceramah . yang sebenarnye kan melayu pon ade bahasa jugakk ! 
maksud aku . bahasa kita sendiri punya punyaaa !
tapi time melaka ditawan dulu . orng inggeris rampas buku buku sejarah kitaa .
semua dibawak balik ke negeri mereka . 

ada seorng doktor tu dia pergi mane tah . austria kot tk silap aku . ke dekat england . 
dia kata kat sana ade buku sejarah zaman kitaaa wooo ! orang kat sana pon bangge nak jadi orng mcm kitaaa tahu ! 
 
TAPI kitaaa . ? ...
kita selalu lahh nak tukar nama kia jadi orng putih . 

cth : johan nak tukar jadi john . mariah nak tukar jadi merry konon . 

kalau orng kat sana nama dyrng ape tahh . lupe aku .
pastu dyrng ade sambung .. and my name in malay is IBRAHIM . 
hebak tak hebak ? !
 
dan banyak lagi la dyrng ceramah pasal kitab kitab bible .
bible dala bahasa inggeris adalah al-kitabb . ( berita baik )
 
dan aku ade beli satu buku dari ustaz rashidiy yang bagi ceramah tuh . 5 ringgi jee . naseb aku bawak duet sket . 
 buku tu mengesahkan perbualan antara dia dan paderi dalam satu bilik yang dirancang oleh paderi itu sendiri . 
 
 itu yg membuatkan aku nak betul betul paham time aku bace quran ! aku nak kaji betul betul makna dia . 
kalau bace tk paham maksud baek tk yh bace . langsung tk menghayati . 
 
salah seorng dri ahli panel tu ade ckp . ' kalau anda islam secara kebetulan baek tk payah ' 
 
haaaa ! alohhh . nanti aku smbung ea . :)  


No comments: