muhasabah diri . ~

Teringin sgt nak dapat bakal Imam mcm dia :)
InsyaAllah...

syabab 1 > bro, aku dah kapel dah dgn dye.. smlm.. tak sangka weh dapat kapel ngan dye, dah la cun..

syabab 2 > istighfar..ingat Allah..kapel itu haram di sisi Islam..

syabab 1 > ko jeles la tu, sbb tu ko ckp mcm tu kan?

syabab 2 > utk apa sy jeles ya akhi.. tiada manfaat ape2 pun bg saya..

syabab 1 > jgn berlagak alim sangat la kan.. yg penting aku dah dapat awek cun, so aku puas lah.. hahah.. ko tak pernah kapel ke seumur hidup ko? ko tak nak merasa ke weh hidup ngan kekasih yg ko sayang? kesian aku tgok ko.. kahkahakah

syabab 2 > akhi mahu tau knpe sy tdak pernah kapel sekarang ni? betul2 mau taw?

syabab 1 > ye lah, nak taw lah.. knape? ke takde awek minat kat ko ni.. hahah

syabab 2 > sy tidak mahu kapel atau berkasih syg dgn wanita adalah kerana sy tidak mahu bakal zaujah sy juga nnti pernah mnjadi dambaan kasih seorang lelaki yg bukan muhrimnya, sy tidak mahu kecantikan bakal zaujah sy pernah dinikmati oleh lelaki yg belum halal bg nya, sy juga tidak mahu kemanisan serta kehormatan bakal zaujah sy nnti diragut oleh lelaki yg belum tentu dapat menahan nafsu nya.. sesungguhnya, sy hya mmpu berdoa.. Allah yg akan menentukan.. sy bukan lah alim, bukan juga soleh.. namun sy hya mahu jd yg terbaik utk bakal zaujahku nnti.. sy tidak ingin bakal zaujah ku menangis serta bersedih andai dye taw aku pernah berkasih syg dgn wanita lain selain dari diri nya... sy minta diri dulu.. assalammualaikum.

syabab 1 : errr???????
 
*duhai kasih .. kurangkan pujuk rayumu . sungguh diri ini tidak mmpu ..


No comments: