Random

Assalamualaikum :) ,

Fuhh ! fuhh . ( tiup debu debu yg melekat )
haha , Dah berhabuk dh blog aku ni :')

Sihat semuaaa ?! ( Krik krik krik )
yeyee aku paham sapela nk kunjung blog aku ni , :P

hehe . Blog ? Ape istimewanyaa ? Lalalalalala
aku pun tk tahu . bagi aku blog ni bagus laa
aku start buat blog ni dri f2 , ehh . f1 kot . hehe . takk ingat pulok :P
Blog ni best sgt , serious tak tipu , lagi lagi kalau nak mencantikkan blog .
memang tersngat kene menyabar oranggnyee . kadang ade yg tk kene . itulaa kan .
patah patah inggeris mengatakan .

" Practice makes Perfect ' Iyee dok ? :P


So , Sebelum nak mulakan sesuatu . gagal tuu bukan satu tanda yg makna kita ni mmg dh tk de bakat nak itu ini
takkde kebolehan itu ini , YUP ! 
pemikiran orang selalu mcm . dia nmpk kegagalan ni bermakna . ' haduih , aku dh try byk kali dh . tk jadi2'

Hallo . Albert einstein(betul ke ejaannya?)
dia kata ' Dia tk pernah gagal , just dia belum berjaya je ? '

Seee , mentaliti kita sgt lemah . sebelum nak cuba something . takut itu la ini . ini laa
Der Der ... Der ! nak kan kejayaan yg besar . Memerlukan usaha yg BESAR jugak !
Orang asing diorng nak berjaya . dia berusaha LUAR BIASA ,

Sebb tu . orng cina kat parlimen skrng . siket jee . Yg mana mampu menggegarkan parlimen .
dan menteri2 melayu cmtu . terkial2 tak tauu nak jawab pe ?
Coz diorang ingat ' Alahh . apelaa bangsa asing boleh buat ' ?
yaaahh . bila dah kene sekali baru Seram . Haigoo , Taraa guna dah laa machaa .
STOP :D



okay , skrng aku nak tegur . bila kita nak update hadis , Cek dulu sohih am la .
ini tk . dpt hadis syok siket .. Teruss diupdatee , orng yg tk kaji pun terus sebar menyebarkan .
maka ? ! berlakulahh salah paham , kerana ape ? " Malas nak mengkaji '

Such :

man ‘asyaqa fakatama wa ‘afa famata fahua syahid"  Maksudnya:

“Sesiapa yang jatuh cinta,kemudian menyembunyikannya hingga kematian datang menjemputnya, maka dia adalah seorang yang syahid.”




hadis ni tk sohih , iyeelaa . kalau ikut logik ,
Aku cinta heliza helmi . kompen la heliza tk tahu . then aku meninggal .
Aku masuk syurga . takkan usaha mcm tu ganjaran terlampau besar kan ? kan heliza kan ? :P

Setengah ulama cakap . siapa yg berhujah dgn hadis ni . maka m Darahnya itu halal .
Means ? maknan boleh bunuh diaa .
tulaa aku tunggu sape yg keluarkan hadis ni .
nak bunuh :P ( CRUEL)


okay . akhir kalam  . Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh . :DDDD

No comments: