eppy raya yup !

Assalamaualaikum, raya kini sudah hampir menjelang tiba. Bagi mereka yang tak sabar nak raya tu, SABARLAH sket ! hehe even aku un snanyer ta saba2 na beraya ye la setahun sekali je dapat peluang ni . takk ad lagi da. aku nakk dapatkan duit raya sepuas-puasnya ! gurau je la . lagi sebulan je nak PMR. Mana bole raya sakan . belajar tu yang kene pulun habis-habisan . huh . serious beb . cuakk giler la . tapi still lagi ade bdk yang wt don't noe je .*tdy ernn adin ajk la aku gy umah kawan aku ni japp ernn . naek moto dy la, nak gne kete, ayh plakk nakk gne. Mmg best la ern dpt jln2 . apatah lagi naek moto ernn . kendatipun aku tak bawak rse angin yg segar bugar pagi tu mmg sedap . * sampai umah kwn aku ni je, panggil la dia ni japp. Da borak2 sket aku bawak la moto din jap ronda2 uw. abes je ronda2 tu kawan aku ni la plakk nak naek . hak hak . sumpah la dy cite mangat do ngan aku yang dy selalu bawak moto ex5 la . skali dy bawak, abes trus . mula2 oke lagi uw . walaupun nmpk cm pelik bawak cm unta ni . skali dy trus terbabas ha . abes moto din . minyak abes la membasahi tanah Desa Saujan tu. kesian din . dia bole lagi ckp moto din yg wt hal .padahal dy yg salah . pastu ktrng jlan lak kt desa putra . usha rumah kawan2 lama japp . pastu din da risau da ngan bapak dy . dy un ckp la ape ntah . bapak dy un ckp oke la . syadiq punye psl la ni . ckp smngt jek . kesian2 .
* nme kwn aku ni dirahsiakan . :)

*len kali jgn ckp je besar . tunjuk kn dulu .

*****************************************
Malam tuh , selesai je menjamu selera dan berbuka puasa bersama keluarga , aku study sket , walaupun sket , masuk byk gakk la. Daripada study pulun habis-habisan ! tpy ape yg msok skot jek . tara gne jgakk . abes je study tu , rehat sekejap . Tetibe rasa bosan menyelubungi diri. Apa lagi , let's go watch television . tu la yg aku wt klo ngan bosan2 . tetibe ade lakk cite 'ayat-ayat cinta' . huhu . sdeyh2 cite tu . mmg pilu dan sayu gile la hati aku time tu . jambunya :P . hak hak . tapi mmg sdeyh la cite tu. APE ? nak aku cite kn blik ? adui korng ni . tape2 demi korng dan kerna amir ni mempunyai sifat yang pemurah air citekn . cmni tau .
***************************
Mule nye ade seorng remaja yang sedang lanjut ke alam dewasa.Nama dy fahri, sekarang fahri sedang menuntut ilmu di universiti Al-azhar.Fahri mepunyai kawan baek yang bernama maria.Mereka selalu bertaa'aruf bersama2. Hubungan mereka sangat rapat. Misalnya , maria selalu memberi makanan kepada Fahri dari rumahnya melaluti tingkap. Rumah mereka mmg berdekatan antara satu sama lain. Pada waktu malam, Fahri terdengar suara nurul iaitu seorng wanita yang telah diculik oleh Bahadur. Bahadur adalah salah seorng yang sedang mencari wanita untuk dijadikan pelacur. Nurul lah mangsanya. Nurul diseksa dengan begitu kejam oleh Bahadur kerana enggan bekerjasama dengan Bahadur. Mujur pada masa itu Fahri dan maria datang membantu , mereka membawa nurul ke Masjid dan berusaha untuk mencari identiti ibu bapa Nurul. Fahri meminta bantuan kawan baiknya yang bernama syeikh ..... . Akhirnya Fahri dapat menemui ibu bapa nurul . Ibu bapa nurul mengadakan satu majlis sempena menyambut kedatangan anaknya. Akhir majlis, ketika Fahri dan Maria mahu pulang, Nurul telah memberi surat cinta kepada Hadi. Tetapi malangnya Fahri tidak membalas surat itu. keesokanya, Fahri terima berita bahawa kawanya, Aishah sudah pulang ke Indonesia selang beberapa tahun berada di Jerman. Mereka berbual-bual kosong sebagai tanda perjumpaan. Fahri merasakan dirinya telah berlaku zalim pada diri sendiri , 'aku un takk tahu sebbnya' . Fahri bertaubat kepada Allah dengan melakukan solat taubat di sebuah Masjid gurunya. Selesai melakukan ibadat, Fahri menemui gurunya lalu menanyakan soal kehidupannya . Grunya berkata bahawa ' Kini kawan saudaraku sedang mencari jodoh untuk anaknya , jika kamu tek keberatan kamu boleh mengahwininya atau pun menolak tawaran itu'. Fahri bersetuju untuk mengahwininya. Korng tau takk sape ? Rupe2nya aishah kawan lamanya. Selang beberapa bulan ..............................

No comments: