pasca PMR !

Assalamualaikum ~


huhu , pagi yg sepi mnimbulkn keinginanku untuk mngarang satu pngalaman atau keseronakan yang dialami di sekolah !

hehe ~ mmg syokx2 giler :P

pada ari selasa aku ade msok prtandingan ' bijak berbelanja'

ade 8 group tak silap aku

aku group yg ke-7

group aku srng je yg special , sbb ?

haha , sbb sume group mmg dhdkn hanya 5 orng je yg boleh mngisi untuk 1 group

but , my team have 6 person ? haha , impressive right ? haha !

sbb team aku daftar last skali . sbnarnya bkn last sklai , tpi second last . group yg last team ajim ,

dyrng lak ad 4 orng je . team aku wt kte sepkt ta ya pindah la . hha , sbb ? mne ley gy tau !

the conditions , each team given 10 ringgit and they must go to KOOPERASI and buy anything but the total should not more than 10 ringgit .

kite orng pun pergi la ke koop dlm keadaan kelam kabut. tapi , prmpuan da smpai dulu . ishx3 . laki trpkse tnggu kt luar . bngang .

abes je kitrng beli kt koop ktrng dberi resit dan harus kembali ke tempat asal untuk wt pengesahan la . hah .

dah abes tuh ktrng bla la . ta sedar lakk yg time ktrng bla tu cikgu salina dah dtg dan sroh amik blik brng2 yg krng beli dan boleh mkn ern . time tu ade syadiq je . abes air ngan satu keropok ilang . ahmad kot curi pastu dy bla . adush , sdey2 ,

yg keropok tuh aku bgi je la 5 kwn2 aku tuh , sbb stu da ilang . aku yg tak mkn ern . biarlaa .
nasi da jdi bubur . da mnrungut ke mngmok ape gne ?

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

2 selang hari tersebut aku terlibat plak dlm acara explorace sejarah.

best plak , checkpoint pertama kene selesaikn teka selang kata.

checkpoint ke-2

ni yg tak tahan yg amat nih , nak tau knpe ? ni ha <:>


abes je mkn bende ni , kitrng kene gy ke kantin lak , smpai je sne , ade halangan

ktrng kene cri satu bahan sejarah , kitrng dpt tudung saji , hehe , aku snanyer yg dpt teka !

hebadd ern ? mmg la .

da jumpe bnde tuh , kene wt lgu lak , ishx2 . mnyusahkn btol la .

ktrng wt la lagu mngarot2 jnji lepass sudeh !

checkpoint yg ke-4 ,

berbunyi' mnggunakan mata dan tangan , ia amat memenatkn '

ape lgi , MAKMAL ICT LA !

haha , smpai je sne ktrng keen tiup tepung dan amik krtas mnggunakan mulut , haha .

time tuh boyi yg jge ,

lps je boyi , kene ngan tikah lak , byk bunyi dok mkwe arip ni , aku tak taw la dy tnye pe ern sbb aku da jdy giler time tuh !

abes je , ktrng men boling gne kelape , haha , aku baling lbeyh kurang 7 kali , satu pon ta tumbang !

bapak berasap ern ! pastu kene cri guru yg berasal dri kuala kerai lakk . raqmai cikgu yg kitrng cri , akhirnya aina tu bgytau kt ne dy ,

kt tingkat ats skali bngunan bru , ktrng dy syak da peja ! haha .

abes je dye sroh cri guru sej , mule kitrng cri cikgu katy , rupenyer cikgu adrine !

da na mng ktrng kene tunggu 20 minit lak sbb telur ktrng pecah !

abes dpt no 3/3 , kire last lah ! berasap2 .

tpi , mmg syok deh !